Min gode ven Jakob Hertz er manden (legebarnet) bag firmaet Outdoor Play. Han arrangerer ture inden for både MTB, Whitewater Kajak, Ski og Klatring. Og han ligger inde med mange timers optagelser fra turene, hvor han ivrigt har filmet løs med sit GoPro. Film er jo godt materiale i markedsføringsøjemed.
Men 2 timers optagelser fra en tur i sadlen eller kajakken er – på trods af de sjove vinkler, som GoPro kan levere – ikke superinteressant at se på. Og selvom materialet bliver klippet ned til de famøse 45 Facebook-sekunder, er det ikke længere nok, når man som Jakob gerne vil sælge sine produkter.
Jeg har derfor hjulpet ham lidt.
Med fokus på fortællingen om Jakob, hans arbejde og filosofi omkring outdoorlivet, har jeg lavet en videoføljeton på 5 afsnit, som skal vises på de sociale medier. Rammen for fortællingen er en testtur til Trysil i Norge. Motoren er Jakobs tur rundt på MTB. Virkemidlet er hans viden og erfaringer som arrangør af outdoor-aktiviteter. Og målet er at vække seernes lyste til at komme med på en af hans ture.
Jeg har ingen analyser, grafer eller rapporter, der slår fast, at denne form for content marketing virker. Men jeg tror nu alligevel, at det er vejen frem….
Se resten af serien her