Ud med flødeskums-film

“There is no audiens for imagefilms!” Så kontant lød det på den internationale videokonference PLAY i Berlin som jeg netop er vendt hjem fra. I min terminologi vil det sige, at flødeskumsfilm er yt! Og det er lige mine ord, for med det faktum i baghovedet, at vi gennemsnitligt ser blot 45 sekunder af en online film, er det altså ikke her, at den lange intro med jingles og andet lir er hensigtsmæssig.

Er din film lavet af flødeskum?

Jeg ser rigtig mange flødeskumsfilm ligge og samle støv på diverse undersider – og hver gang tænker jeg “Åh alle de spildte penge, der er gået til den kolos af en imagefilm, og åh hvor kunne de penge være blevet givet bedre ud, hvis der var blevet tænkt i målgruppe, integration og distribution – tre strategiske elementer i succesfuld videokommunikation. Se TV-køkkenet relanceret her i filmen, hvor jeg forsøger at skære pointen ud i…flødeskum!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *