- lav film med bid!

Det søde salg eller det pissevigtige publikum?

Jeg er nedkommet med en lille. Eller lille og lille – faktisk er det noget temmelig stort både for mig og for kunden. Det er nemlig en online videoserie, der udkommer i forskellige afsnit under forskellige temaer på deres sociale medier – herunder en Youtube-kanal. Video-konceptet hedder ‘Violas Verden’, og indholdet er historiefortællinger fra barn til barn om at være ude og rejse med familien. Afsnittene handler ikke om hverken priser, destinationer eller pakkeløsninger. BAGBIND SALGSCHEFEN Kunden er Friferie, og jeg er ovenud lykkelig over, at de tror på ideen trods... Read The Rest →

FJERNSYN FRA DIG – sparringsforløb om markedsføring med video.

Helene Simonsen er musiker. Hun spiller usandsynligt godt på tværfløjte. Det ved jeg, for jeg har haft fornøjelsen af at hjælpe hende i gang med selv at video-promovere sin fine forretning Keynote, der står bag musikalske workshops for virksomhedsledere. Første serie kom til at handle om, hvorfor pausen er så vigtig i musikken så vel som på arbejdet. REKVISITTEN var min opgave til Helene. Hun skulle tænke i, hvilken rekvisit der i hver film kunne fungere som metafor for hendes budskab. Rekvisitter kan nemlig nået helt enestående, når det gælder videoformidling:... Read The Rest →

Fortællingens kraft!

Min gode ven Jakob Hertz er manden (legebarnet) bag firmaet Outdoor Play. Han arrangerer ture inden for både MTB, Whitewater Kajak, Ski og Klatring. Og han ligger inde med mange timers optagelser fra turene, hvor han ivrigt har filmet løs med sit GoPro. Film er jo godt materiale i markedsføringsøjemed. Men 2 timers optagelser fra en tur i sadlen eller kajakken er – på trods af de sjove vinkler, som GoPro kan levere – ikke superinteressant at se på. Og selvom materialet bliver klippet ned til de famøse 45 Facebook-sekunder,... Read The Rest →

Viola i Brasilien – intro

TAKEAWAY TV står bag produktionen af serien ‘Viola i Brasilien’, som blev sendt på DR under OL 2016. En serie, der røg ind på listen over den mest streamede danskproducerede børneserie nogensinde. Serien kan ses på DR Ramasjang Share → Tweet

BAG EVENTYRET – en familierejse uden filter!

I tre måneder er jeg og min familie på rejse i først Vietnam og efterfølgende Brasilien. Med vores to piger på 2 som i tør-du-sige-nej-til-mig og 5 som i fuld-fart-over-feltet, kaster vi os ud i et eventyr, vi sikkert aldrig vil glemme. Det bliver forhåbentlig en rejse med fantastisk mad, palmestrande, pools, nyt perspektiv, grin og solbrun hud – præcis som de lækre billeder i rejsekatalogerne lokker med. Men de sure citroner og pressede situationer er jo også en del af oplevelsen – af rejsen – af livet. Så dem... Read The Rest →

BAG EVENTYRET – en familierejse uden filter!

BED-TALK II: Ho Chi Minh set fra et hotelværelse! I tre måneder er jeg og min familie på rejse i først Vietnam og efterfølgende Brasilien. Med vores to piger på 2 som i tør-du-sige-nej-til-mig og 5 som i fuld-fart-over-feltet, kaster vi os ud i et eventyr, vi sikkert aldrig vil glemme. Det bliver forhåbentlig en rejse med fantastisk mad, palmestrande, pools, nyt perspektiv, grin og solbrun hud – præcis som de lækre billeder i rejsekatalogerne lokker med. Men de sure citroner og pressede situationer er jo også en del af... Read The Rest →

BAG EVENTYRET – en familierejse uden filter!

BED-TALK I: Afrejsen fra Danmark til Vietnam I tre måneder er jeg og min familie på rejse i først Vietnam og efterfølgende Brasilien. Med vores to piger på 2 som i tør-du-sige-nej-til-mig og 5 som i fuld-fart-over-feltet, kaster vi os ud i et eventyr, vi sikkert aldrig vil glemme. Det bliver forhåbentlig en rejse med fantastisk mad, palmestrande, pools, nyt perspektiv, grin og solbrun hud – præcis som de lækre billeder i rejsekatalogerne lokker med. Men de sure citroner og pressede situationer er jo også en del af oplevelsen –... Read The Rest →

Fonden i dit video-koncept

Det giver god mening at kæle for dit content. Bruge tid på at finde de rette ingredienser, lade dem koge op, simre og ende op med det perfekte fundament til et holdbart og smagfuldt video-koncept. Opskriften på fonden er naturligvis varierende, men der er tre hovedingredienser, som du skal have tænkt over: Lav en aftale med dit publikum om, hvornår du publicerer – en bestemt ugedag på et bestemt tidspunkt. Find et talent – en vært/værtinde – der kan formidle dit content. Folk kan godt lide at knytte bånd til... Read The Rest →

Video hitter som bacon på buffeten

“What if we stopped being everything to everyone?” Det retoriske spørgsmål stillede guruen inden for content marketing, Andrew Davis, mig og de øvrige deltagere under en masterclass i produktion af video-content. Sagt på en anden måde er det spild af tid og kræfter at lave indhold til tyk og tynd, høj og lav. Det handler i stedet om at definere sit valuable audiens og fodre dem med det indhold, de gider at spise. Og det kan være en smertefuld proces at skulle definere sit valuable audiens, for i den proces... Read The Rest →

Undfangelsen af et video-koncept

En større supermarkedskæde har inviteret mig indenfor. De er nysgerrige efter at høre mere om en ide, jeg har forelagt dem – en ide til hvordan de kan understøtte deres brand og styrke deres relation til deres kunder, uden at det ender med drønkedelig klassisk markedsføring. Video-koncept som nytænkning af traditionel reklame Det drejer sig naturligvis om et video-koncept, der i mine øjne vil være en total nytænkning af den traditionelle supermarkeds-reklame. Det kribler i mine fingre for at realisere ideen, og jeg håber, at de tør være med. Mere... Read The Rest →

« Older Entries